Data 4.0 – Industriel IoT, 27. februar 2020

Event #2 i Data 4.0-netværket for studerende, folk fra industrien, startup-miljøet og andre interesserede

Den fjerde industrielle revolution, Industri 4.0, forsyning 4.0 er for nogle er en masse buzzwords og prangende teknologier, såsom Machine Learning, Internet of Things, Big Data og Cloud, som ofte forvirrer producenter mere end de oplyser. Ikke desto mindre dækker disse begreber over en vifte af anvendelige teknologier, som er nøglen til optimering af både omsætning og produktion. Der er uudnyttet potentiale, både for virksomheder og nuværende samt kommende medarbejdere. Samtidig medfører denne trend nye begreber, behov for nye teknologier, leverandører og implementeringsmetoder.

Vi har valgt at samle det hele under en paraply, som vi kalder Data 4.0-netværket, hvor vi vil udbrede viden omkring disse nye teknologier og begreber. Kom og opleve tre meget forskellige virksomheders bud på, hvordan IoT kan understøtte Data 4.0 i danske virksomheder og revolutionere deres respektive brancher.

Om Data 4.0-netværket

Danske producenter og industrivirksomheder kæmper med at indsamle og udnytte data og mange studerende med teknisk faglighed er ikke oplyst om de mange spændende muligheder i den industrielle sektor. Industri 4.0-netværket er et initiativ i samarbejde mellem neurospace og ORBIT Lab, Ingeniørhøjskolen AU. Netværket har til hensigt at bringe relevante kræfter sammen for at styrke den danske industris muligheder for bl.a. at opsamle og anvende data og optimere produktion og omkostninger.

16.15: Dørene åbner

16.30: Velkomst v. ORBIT Lab og Neurospace

16.40: Vejr- og satellitdata styrker landmænds beslutningstagen, v. John Smedegaard, direktør, FIELDSENSE

17.10: Internet of Things til understøttelse af Industri 4.0, v. Torben Lund Clement, Stifter og CEO, Xtel

17.40: Kort pause

17.50: Fremtidens digitale gaffeltrucks, v. Søren Vester, Head of Business Consultancy & Telematics, Toyota Material Handling Danmark

18.20: Opsamling, perspektiver samt spørgsmål v. neurospace

18.40: Forfriskninger og networking

19.00: Tak for i dag

OM TALERNE OG OPLÆGGENE

Vejr- og satellitdata styrker landmænds beslutningstagen

Meget er sket, siden traktoren erstattede hesten og revolutionerede landbrugsindustrien for altid. Landmænd bruger i dag flere og flere digitale redskaber i deres beslutningstagen, og udviklingen af højteknologiske støtteværktøjer er eskaleret markant i de seneste år. FIELDSENSE lever af at levere løsninger til landmænd baseret på bl.a. kunstig intelligens, vejr- og satellitdata og John vil inddrage jer i deres rejse og erfaringer med mødet mellem IoT, data og landbruget.

Om John Smedegaard

John er direktør i den danske virksomhed FIELDSENSE A/S og har en baggrund som datalog fra Aarhus Universitet.

Internet of Things til understøttelse af Industri 4.0

Xtel designer, udvikler og producer IoT produkter til industrivirksomheder. Hvordan kan Internet of Things understøtte og bidrage til Industri 4.0 og digitalisering i industrien? Torben, CEO ved Xtel Wireless, vil præsenterer Xtels IoT-platform og hvordan den har indgået i rigtige industri cases.

Om Torben Lund Clement

Torben er CEO og founder af Xtel Wireless. Han er uddannet civilingeniør og har en baggrund i virksomheder som Apple, Samsung, Nokia og Maxon.

Fremtidens digitale gaffeltrucks

Hør om Toyota Material Handlings visioner for fremtidens gaffeltrucks, hvor vi kigger ind i industri 4.0 og nogle af de nye muligheder som dette bringer. Konkret eksemplificeret ved hvordan en gaffeltruck kan gå fra at være noget ret gammelindustrielt til at være en frontrunner i en industri 4.0 verden, hvor der samles relevante data op i lange baner.

Om Søren Vester Rasmussen

Søren er Head of Business Consultancy & Telematics ved Toyota Material Handling, Danmark. Han er uddannet cand. Merc. i afsætning og har arbejdet ved Toyota de seneste 15 år.

HVEM KAN DELTAGE?

Dette arrangement er gratis at deltage i og åbent for alle som ønsker indsigt i, og evt. Indflydelse på den danske industris fortsatte overlevelse. Alle med interesse i emnet er velkomne, og vi opfordrer både tech-kyndige
studerende og repræsentanter fra den danske industri og startup-verden til at deltage.

SPROG

Dette event afholdes på dansk.

LOKATION

Aarhus Universitet, Ingeniørhøjskolen, Shannon-bygningen, lokale 003B, Finlandsgade 24A, 8200 Aarhus N.

TILMELDING

Når du registrerer dig som deltager på dette event, siger du ja til at modtage e-mail-updates fra ORBIT Lab og Neuropace, fx ændringer i forbindelse med dette event. Du kan selv justere dine præferencer og til enhver tid afmelde dig mailinglisten. Dog anbefaler vi at du forbliver på listen som minimum frem til eventet er afholdt, så vi kan oplyse dig om eventuelle ændringer. OBS: Formularen nedenfor kan godt drille i Firefox til Windows. Prøv en anden browser.

* indicates required

Hvis du har spørgsmål til eventet eller denne sides indhold, kan du tage fat i Litte Dalsgaard, ORBIT Lab Community Manager: litte@ase.au.dk / 93 52 14 47 eller Rasmus Steiniche, CEO neurospace: rasmus.steiniche@neurospace.io / 31 41 28 96.