fbpx

27. februar

 

}

16.15

Finlandsgade 20, 8200 Aarhus N

Kom og vær med, når vi skyder gang i She# (udtales She Sharp), som er et nyt netværk for kvindelige ingeniørstuderende. She# vil bidrage til at skabe en fremtid, hvor kvinder føler sig selvsikre, kompetente og fuldt integreret i software- og teknologibranchen.

Vi ønsker at skabe et fællesskab, hvor kvindelige ingeniørstuderende kan møde hinanden, dele erfaringer, udvide deres netværk og finde inspiration til studieliv og karriere inden for software- og teknologibranchen. Vi håber også at bygge bro imellem nuværende, tidligere (og måske endda også kommende) generationer af kvindelige ingeniørstuderende. 

Som deltager får du mulighed for at deltage i arrangementer og møde både studerende og kvinder fra industrien som du kan spejle dig i. På dette kick-off event kan du være med til at definere, hvad netværket skal være og hvilke typer af netværksmøder, vi skal holde fremover.

Vi glæder os til at se dig.

PROGRAM

OBS: Tidspunkterne i programmet er cirkatider. Da det er opstart af netværket vil vil gerne gøre plads til en masse spørgsmål og diskussioner – og have en hyggelig og uformel stemning 🙂

16.15: velkomst ved styregruppen
16.30: Talk/samtale med Susanne Olsen, Trifork
17:15: Pause
17:25: Talk/samtale med Ophelia Zhang Dalsgaard, Danske Bank
18.10: Input til styregruppen efterfulgt af hygge og sandwich sponsoreret af Danske Bank

 

OM SHE#-NETVÆRKET

She# er et netværk for kvindelige ingeniørstuderende og kan forhåbentlig udvikle sig til at blive et givende fællesskab med fokus på både udfordriger og muligheder for kvinder i teknologi. Netværket tilbyder adgang til inspirerende rollemodeller – kvinder, som har en teknisk uddannelse og arbejder i software- eller teknologibranchen, som deler din passion for software og teknologi og som er villige til at dele ud af deres erfaringer og indsigter.

Netværket er i sin spæde opstart og er opstået på baggrund af et ønske fra nuværende kvindelige ingeniørstuderende og har opbakning fra instituttet. Styregruppen består pt. af to softwarestuderende, Sanne og Viktoria samt tre medarbejdere fra ECE: Dorit, Tina og Litte. Vi har plads til flere, så hvis du har lyst til at være en del af styregruppen, er du meget velkommen til at række ud.

Hvis du har spørgsmål om netværket eller ønsker at bidrage som oplægsholder eller sponsor, er du velkommen til at kontakte Litte Dalsgaard: litte@ece.au.dk / 93 52 14 47 

 

OM TALERNE

Susanne Olsen

Susanne er 27 år og uddannet softwareingeniør her fra Institut for Elektro- og Computerteknologi og har også en kandidat i teknologibaseret forretningsudvikling fra AU. Hun blev færdiguddannet i 2022. De sidste tre år har hun arbejdet først deltid, siden fuldtid hos Trifork. Før dette har hun været i praktik og haft studiejob hos Iterator IT. Susanne arbejder primært som udvikler hos Trifork men er i en proces hen imod at arbejde mere med projektledelse. 


Ophelia Zhang Dalsgaard

Ophelia er uddannet softwareingeniør med speciale i data engineering. Hun har arbejdet i adskillige roller inden for IT, herunder databaseadministrator, software ingeniør og quality assurance. I stedet for netværk, data og clusters har hun nu sat sig for at løse “people problems” i IT-organisationen i Danmarks største bank, Danske Bank. Hun er gift med en softwareudvikler og mor til to. 

 

SPROG

Dette event afholdes på dansk.

HVEM KAN DELTAGE?

Netværket er gratis at deltage i og åbent for kvindelige ingeniørstuderende inden for alle studieretninger.

LOKATION

ORBIT Event Space: Finlandsgade 20 (bygning 5122), 8200 Aarhus N. Følg den sorte bygning ned langs siden for at finde ORBIT Event Space. Se også denne video, hvor Nichlaes viser dig vej.

TILMELDING TIL KICK-OFF EVENT

* indicates required

Når du registrerer dig som deltager på dette event, accepterer du at modtage e-mail-updates fra ORBIT Lab, fx ændringer i forbindelse med dette event. Du kan selv justere dine præferencer og til enhver tid afmelde dig mailinglisten. Dog anbefaler vi, at du forbliver på listen som minimum frem til eventet er afholdt, så vi kan oplyse dig om eventuelle ændringer. Du kan læse mere i vores Privacy Policy