Data 4.0 – Industriel Machine Learning, 28. maj 2020

Event #3 i Data 4.0-netværket for studerende, folk fra industrien, startup-miljøet og andre interesserede

Den fjerde industrielle revolution, Industri 4.0, forsyning 4.0 er for nogle er en masse buzzwords og prangende teknologier, såsom Machine Learning, Internet of Things, Big Data og Cloud, som ofte forvirrer producenter mere end de oplyser. Ikke desto mindre dækker disse begreber over en vifte af anvendelige teknologier, som er nøglen til optimering af både omsætning og produktion. Der er uudnyttet potentiale, både for virksomheder og nuværende samt kommende medarbejdere. Samtidig medfører denne trend nye begreber, behov for nye teknologier, leverandører og implementeringsmetoder.

Vi har valgt at samle det hele under en paraply, som vi kalder Data 4.0-netværket, hvor vi vil udbrede viden omkring disse nye teknologier og begreber. I dette tredje arrangement i rækken vil Maria fra neurospace dykke ned i lidt flere tekniske detaljer omkring machine learning på et datasæt, der stammer fra vandpumper. Her vil hun påvise hvilke muligheder, der ligger i et begrænset datasæt for at kunne skabe værdi hurtigt –  og opnå viden om både pludselige nedbrud og nedbrud der skyldes slitage.

Denne gang kan vi ikke mødes fysisk, så vi går online. Arrangementet finder sted via platformen Google Meet, som du kan tilgå via din browser (Internet Explorer undtaget). Du vil modtage et mødelink og instrukser nogle timer forud for arrangementet.

Om Data 4.0-netværket

Danske producenter og industrivirksomheder kæmper med at indsamle og udnytte data og mange studerende med teknisk faglighed er ikke oplyst om de mange spændende muligheder i den industrielle sektor. Industri 4.0-netværket er et initiativ i samarbejde mellem neurospace og ORBIT Lab, Ingeniørhøjskolen AU. Netværket har til hensigt at bringe relevante kræfter sammen for at styrke den danske industris muligheder for bl.a. at opsamle og anvende data og optimere produktion og omkostninger.

15.00: Velkomst v. ORBIT Lab og neurospace
15.08: Forudsigelser af nedbrud på din pumpe, Maria Jensen, neurospace
15.45: Q&A
16.00: Tak for i dag

OM MARIA JENSEN

Maria er Machine Learning Engineer og co-founder af neurospace. Hun har en baggrund som ingeniør i global management and manufacturing samt teknologibaseret forretningsudvikling og har igennem de seneste år hjulpet industrielle virksomheder med at udnytte potentialet i opsamlet data.

HVEM KAN DELTAGE?

Dette arrangement er gratis at deltage i og åbent for alle som ønsker indsigt i, og evt. Indflydelse på den danske industris fortsatte overlevelse. Alle med interesse i emnet er velkomne, og vi opfordrer både tech-kyndige studerende og repræsentanter fra den danske industri og startup-verden til at deltage. Du behøver ikke at have deltaget i de to første arrangementer for at deltage i dette.

SPROG

Dette event afholdes på dansk.

LOKATION

Google Meet. Du får tilsendt et link via e-mail på selve dagen for arrangementet.

TILMELDING

Når du registrerer dig som deltager på dette event, siger du ja til at modtage e-mail-updates fra ORBIT Lab og Neuropace, fx ændringer i forbindelse med dette event. Du kan selv justere dine præferencer og til enhver tid afmelde dig mailinglisten. Dog anbefaler vi at du forbliver på listen som minimum frem til eventet er afholdt, så vi kan oplyse dig om eventuelle ændringer. OBS! Formularen nedenfor kan godt drille i Firefox til Windows. Prøv en anden browser.

* indicates required

Hvis du har spørgsmål til eventet eller denne sides indhold, kan du tage fat i Litte Dalsgaard, ORBIT Lab Community Manager: litte@ase.au.dk / 93 52 14 47 eller Rasmus Steiniche, CEO neurospace: rasmus.steiniche@neurospace.io / 31 41 28 96.